"Barn skapar mirakel när de läser. Därför behöver barn böcker." – Astrid Lindgren
Min vän Charlotte

Min vän Charlotte

Availability: In stock

179 kr

Grisen man bara måste älska
När grisen Wilbur föds är dramatik redan från början. Han är minstingen i kullen och så liten att bonden vill avliva honom. Men bondens dotter Fern räddar Wilbur i sista stund. Wilbur trivs bra i grisstian vid lagården, där han bor tillsammans med fåren och gässen. Men så en dag får han veta att bonden tänker slakta honom och Wilbur vet inte vad han ska ta sig till. Då kommer en ny vän till undsättning. Vännen är liten, luden och heter Charlotte - och hon är ruskigt påhittig. Den här klassiska barnboken har filmats flera gånger och älskats av flera generationer barn. En underbar högläsningsbok!

Dela denna på

  • 164 sidor
  • Ålder: 6-9 år
  • Art. nr: 178723
  • Utgiven: 2018-09-24
  • Förlag: Atrium Förlag
  • Författare: E. B. White
  • Illustratör: Berggren, Jenny
  • Översättare: Backman, Kerstin
  • Finns i lager

Availability: In stock

179 kr

Det finns inga recensioner

Det finns inga recensioner än, vill du bli först?

Skriv en recension