"Barn skapar mirakel när de läser. Därför behöver barn böcker." – Astrid Lindgren
Spela bollen

Spela bollen

Availability: In stock

119 kr

Lättläst för fotbollsentusiaster!

Alex är kanon på fotboll och spelar i akademilaget. Det går bra för honom men kanske är det så att han blivit lite mallig av alla framgångar. Bästa kompisen Linus är trött på Alex divalater och att han så ofta är sur om det inte går precis hans väg.

Så börjar Nikola i laget. Alex märker direkt att han är duktig. Nikola har full kontroll på bollen. Nu får Alex en ny kompis att briljera med. Tillsammans blir Nikola och Alex en klubb i klubben. Killarna stajlar, skarvar och struntar i vad tränaren säger. 

Dessutom står alltid Nikolas pappa vid sidlinjen och hejar på, men på en match övergår hans hejande i bråk och matchen avbryts. Nu sätts Alex på prov både som fotbollsälskare och som vän. Tack och lov får han hjälp av kompisarna Linus och Olga.

Detta är den tredje och fristående delen i serien Livet i Akademien.

Dela denna på

  • Inbunden, 100 sidor
  • Ålder: 6-9 år
  • Art. nr: 182253
  • Utgiven: 2019-03-22
  • Förlag: B Wahlströms
  • Författare: Jesper Tillberg
  • Illustratör: Wagner, Sandra
  • Finns i lager

Availability: In stock

119 kr

Det finns inga recensioner

Det finns inga recensioner än, vill du bli först?

Skriv en recension